A continuació podeu consultar la programació del Teatre Principal d’Inca del mes de setembre de 2022. Fent clic damunt cada secció s’obrirà el desplegable amb tota l’oferta del mes.
Desembre 2022
Alternatilla Jazz Band‘22: Roberto Fonseca, Andrea Motis, Yandi Martinez i Nailé Sosa
Divendres, 2 de desembre 21 h Alternatilla Jazz Festival 2022 presenta un brillant i inèdit quartet multinacional en el seu segon concert de ménage à jazz. Els protagonistes d'aquesta formació especial procedeixen de latituds tan distants com Cuba, Suècia o Catalunya. Quatre músics d'alt nivell interpretatiu i nacionalitats diferents en perfecte enteniment i agermanament musical, demostrant el poder del jazz per a eliminar fronteres i una prova més que la música és un llenguatge universal que uneix. La trompetista catalana Andrea Motis, el pianista cubà Roberto Fonseca, el contrabajista i baixista Yandy Matinez i la percussionista cubana, resident Mallorca, Neilá Sosa, són quatre genials jazzistas que competeixen en creativitat i solvència instrumental, a tots els uneix la passió per la música i seran capaces d'escenificar una original conversa musical plural, fluida i elegantment interpretada, amb una sòlida tècnica que reflecteix el bagatge cultural i sonor de cadascun. No hi ha res millor que un concert de jazz per a proposar una cita entre músics que mai abans han tocat junts, i cada vegada ens agrada més aquesta fórmula del festival Alternatilla, aquests ménage à jazz carregats de sorpreses. No tenim cap dubte que es produirà una excel·lent cohesió dels seus diferents estils instrumentals i aconseguiran enganxar al públic mallorquí amb solvent contundència sobre l'escenari.
Uns directes únics dels quals podran gaudir en exclusiva els assistents al Alternatilla Jazz Festival.
Roberto Fonseca, piano. Andrea Motis, veu i trompeta. Yandy Martinez, contrabaix i baix elèctric. Nailé Sosa, bateria.
Durada: 75 minuts
Apte per a tots els públics Sala Principal
Preu: 15€
Coque Malla en acústico. El Viaje del Astronauta Gigante
Dissabte, 3 de desembre 20 h Un dels darrers concerts de Coque Malla fins el 2024. Coque Malla s’agafa un 2023 sabàtic per a escriure nous temes i gravar. Però abans passa per Inca per a una nit en acústic. 100% Coque Malla. Un repàs als seus grans clàssics..
Veu i guitarres: Coque Malla Teclats: David Sánchez
Durada: 100 minuts
Apte per a tots els públics Sala Principal
Preu: 15-35€
Concert
Joan Miquel Fiol i María Teresa Saiz. Chopin i Brahms. Peces de piano
Divendres, 9 de desembre 20 h Joan Miquel Fiol, nascut a Inca, és el recent guanyador del Premi Joventuts Musicals d’Espanya. L'acompanya a l’escenari la jove i talentosa pianista María Teresa Saiz que ha actuat com a concertista a Espanya, França, Portugal i Japó. En aquesta ocasió tocaran a quatre mans.
REPERTORI Fryderyck Chopin (1810-1849) Sonata nº 3 en si menor, op. 58 (1844) Allegro maestoso Scherzo: Molto vivace Largo Finale: Presto non tanto Johaness Brahms (1833-1897) Danzas Húngaras WoO 1, 1r quadern (1873) Allegro molto Allegro non assai Allegretto Poco Sostenuto Allegro
Durada: 50 minuts
Apte per a tots els públics Sala Principal
Preu: 10 €
Encén els llums de Cap Pela Concert de cançons nadalenques a cappella
Diumenge, 18 de desembre 19 h
¡Cap Pela, el grup vocal mallorquí amb més de vint anys de trajectòria cantat a capella, presenta el seu nou disc en el Teatre Principal d’Inca. Encén els llums és un disc per acompanyar les festes de Nadal, però molt especialment, per encetar-les, ja que és el moment en el qual ens ve més de gust escoltar i cantar aquestes melodies. Durant la nostra trajectòria com a grup vocal, hem encès els llums de places de pobles i de ciutats diferents, amb el factor comú de veure i viure l'emoció de l'instant en el qual s'enlluernen els ulls i les mirades dels infants i també dels adults. Són minuts màgics acompanyats per nadales que esdevenen un ingredient que enriqueix el moment. Entre els temes que componen el disc, volem fer una menció especial a la cançó composta per J.Domènech amb la lletra de Bressol de pobre de Miquel Costa i Llobera, un merescut homenatge i reconeixement, cent anys després de la seva mort. REPERTORIO BRESSOL DE POBRE (Música J. Domènech; Letra M. Costa i Llobera) ENCÉN ELS LLUMS (Música J. Domènech; Letra B. De la Iglesia) ÉS DESEMBRE (Música J. Domènech; Letra B. De la Iglesia) IL EST NÉ (Popular francesa; Arreglo J. Domènech) LAST CHRISTMAS (Música George Michael; Arreglo J. Domènech) NADALA MENORQUINA (Popular menorquina; Arreglo J. Domènech) PETIT NADAL (Música y letra: H. Martin & R. Blane. Arreglo J. Domènech. Traducción: G. Ramon)
Durada: 75 minuts
Apte per a tots els públics Sala Principal
Preu: 10 €
Fònics: Siau Benvingut. Radioteatre a partir del text d’Alexandre Ballester
Divendres, 23 de desembre 19 h
Siau Benvingut és una molt bona oportunitat per apropar-se al món del radio-teatre. Sis actors davant d’un faristol i les seves veus en plena acció dramàtica. Només això, les veus i uns pocs efectes sonors. La màgia de la ficció es fa present. La proposta forma part del projecte Fònics, una iniciativa promoguda i finançada de la Direcció General de Cultura, la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura del Govern de les Illes Balears amb una aposta pels dramaturgs i els actors balears. FÒNICS és un espai pioner de podcast de dramatúrgia balear, especialment contemporània, amb autors i actors de totes les illes, i que estan disponibles a https://fonics.cat/ L’obra A una casa d’estiu mallorquina de gent rica i ben acomodada, quan arriba setembre, cada any, un sensesostre (ja vell i cansat de la vida) hi entra a viure sense que ningú ho sàpiga, i passa allà l’hivern fins que tornen els senyors a principi d’estiu. Enguany, però, arribarà a la casa acompanyat i un fet atzarós canviarà per complet el curs de la seva vida. Alexandre Ballester, amb l’obra Siau Benvingut, fa un exercici dramatúrgic molt avançat al seu temps. En el seu estil podem veure influències de Beckett i podem trobar-hi ressonàncies formals molt properes al nostre temps.
Durada: 80 minuts
Apte per a tots els públics Sala Principal
Preu: 10 €
Teatre Diabéticas Aceleradas. Sofà, perruca i panades
Dilluns, 26 de desembre 19 h
Torna l’humor de les Diabéticas al Principal d’Inca. Elles varen fer la última funció abans del tancament i retornen per les festes de Nadal. I ho fan amb un espectable sobre com es crea un espectacle de Diabéticas Aceleradas. L’espectador podrà descobrir-ho, en directe, i participar del procés de creació. Nervis, inseguretats, discussions, vermuts, rialles, assajos, mals de cap, xarxes socials, les mares i, com no..., na Cirer! Tots aquests mals de ventres d’il·lusió és Sofà, perruca i panades. Però... Per què sofà? Perquè el sofà es el nostre confessionari, el lloc on surten les millors i les pitjors idees. I per què perruca? Idò, perquè volem compartir, amb qui ho vulgui, com una perruca et pot canviar la manera d’entendre la vida. I, finalment, per què panades? Podrien ser pizzes però..., són panades! Durada: 90 minuts
Apte per a tots els públics Sala Principal
Preu: 12-15 €
Màgia El Gran Cassanyes i Marie de la Mer
Dimarts, 27 de desembre 19 h
El Gran Cassanyes i Marie de la Mer és un espectacle de màgia visual que combina diverses disciplines de les arts escèniques per poder oferir, no un espectacle de màgia, sinó tota una experiència escènica. La màgia més sorprenent és combinada amb l'error i l'absurd del clown per tal de rompre amb tots els estereotips del món de l'il·lusionisme. L'espectacle, apte per a tots els públics, és el primer espectacle del seu estil que compte amb una línia dramatúrgica que enganxa l'espectador a la butaca mentre avança en la història. El Gran Cassanyes i Marie de la Mer és un espectacle sense paraules, però que parla de la cooperació i el respecte a través d'un show de màgia.
Durada: 60 minuts
Apte per a tots els públics Sala Principal
Preu: 10 €
Cinema_Dia de l'espectador
No te preocupes querida
Dijous, 1 de desembre 20 h Alice (Pugh) i Jack (Styles) tenen la sort de viure en la comunitat idealitzada de Victoria, una ciutat experimental creada per una companyia on els homes que treballen per al "Projecte Victoria", d'alt secret, viuen amb les seves famílies. Però quan comencen a aparèixer esquerdes en la seva idíl·lica vida, exposant centellejos d'una cosa molt més sinistra que s'amaga sota l'atractiva façana, Alice no pot evitar qüestionar-se exactament què estan fent en Victoria, i per què.
Títol original: Don't Worry Darling Any: 2022 País: Estats Units Direcció: Olivia Wilde Guió: Katie Silberman, Carey Van Dyke, Shane Van Dyke Música: John Powell Fotografia: Matthew Libatique Repartiment: Florence Pugh, Harry Styles, Olivia Wilde, Chris Pine, Gemma Chan, KiKi Layne, Nick Kroll, Douglas Smith, Kate Berlant, Asif Ali, Dita Von Teese, Timothy Simons, Sydney Chandler
Durada: 122 minuts
A partir de 14 anys
Preu: 3,90€
Cinema
La mujer rey
Divendres, 2 de desembre 20 h
Diumenge, 4 de desembre 18 h Una epopeia històrica inspirada en els fets reals que van succeir en el Regne del Dahomei, un dels estats més poderosos d'Àfrica en els segles XVIII i XIX. La història segueix a Nanisca (Davis), general de la unitat militar exclusivament femenina i a Nawi (Mbedu), una recluta ambiciosa. Juntes van lluitar contra enemics que van violar el seu honor, van esclavitzar a la seva gent i van amenaçar amb destruir tot pel que havien viscut.
Títol original: The Woman King Any: 2022 País: Estats Units Direcció: Gina Prince-Bythewood Guió: Dana Stevens. Història: Maria Bello, Dana Stevens Música: Terence Blanchard, Lebo M. Fotografia: Polly Morgan Repartiment: Viola Davis, John Boyega, Lashana Lynch, Hero Fiennes-Tiffin, Thuso Mbedu, Jayme Lawson, Adrienne Warren, Sheila Atim, Masali Baduza, Jordan
Durada: 135 min.
A partir de 12 anys
Preu: 5 €
Cinema
Hopper, el polloliebre
Dimarts, 6 de desembre 17 h Compte la història de Hopper, el fill adoptiu del Rei Pere, un famós aventurer que va néixer meitat pollastre i meitat llebre. Ansiós per ser acceptat malgrat les seves diferències, Hopper s'embarca en una emocionant aventura juntament amb el seu fidel servent Abe, una tortuga sarcàstica, i Meg, una mofeta intrèpida experta en arts marcials, a la recerca de la cobejada relíquia coneguda com el Hàmster de la Foscor. Els tres s'enfronten a tot un repte en haver d'arribar abans que Lapin, un vilà la recent fugida del qual de la presó amenaça la pau del regne.
Títol original: Chickenhare and the Hamster of Darkness Any: 2022 País: Bèlgica Direcció: Ben Stassen, Benjamin Mousquet Guió: David Collard Fotografia: Animació Repartiment: Animació
Durada: 91 min.
Apte per a tots els públics
Preu: 5 €
Cinema
No te preocupes querida
Dimarts, 6 de desembre 19 h Alice (Pugh) i Jack (Styles) tenen la sort de viure en la comunitat idealitzada de Victoria, una ciutat experimental creada per una companyia on els homes que treballen per al "Projecte Victoria", d'alt secret, viuen amb les seves famílies. Però quan comencen a aparèixer esquerdes en la seva idíl·lica vida, exposant centellejos d'una cosa molt més sinistra que s'amaga sota l'atractiva façana, Alice no pot evitar qüestionar-se exactament què estan fent en Victoria, i per què.
Títol original: Don't Worry Darling Any: 2022 País: Estats Units Direcció: Olivia Wilde Guió: Katie Silberman, Carey Van Dyke, Shane Van Dyke Música: John Powell Fotografia: Matthew Libatique Repartiment: Florence Pugh, Harry Styles, Olivia Wilde, Chris Pine, Gemma Chan, KiKi Layne, Nick Kroll, Douglas Smith, Kate Berlant, Asif Ali, Dita Von Teese, Timothy Simons, Sydney Chandler
Durada: 122 minuts
A partir de 14 anys
Preu: 5 €
Cinema_Dia de l'espectador
Hopper, el polloliebre
Dijous, 8 de desembre 17 h Compte la història de Hopper, el fill adoptiu del Rei Pere, un famós aventurer que va néixer meitat pollastre i meitat llebre. Ansiós per ser acceptat malgrat les seves diferències, Hopper s'embarca en una emocionant aventura juntament amb el seu fidel servent Abe, una tortuga sarcàstica, i Meg, una mofeta intrèpida experta en arts marcials, a la recerca de la cobejada relíquia coneguda com el Hàmster de la Foscor. Els tres s'enfronten a tot un repte en haver d'arribar abans que Lapin, un vilà la recent fugida del qual de la presó amenaça la pau del regne.
Títol original: Chickenhare and the Hamster of Darkness Any: 2022 País: Bèlgica Direcció: Ben Stassen, Benjamin Mousquet Guió: David Collard Fotografia: Animació Repartiment: Animació
Durada: 91 min.
Apte per a tots els públics
Preu: 3,90 €
Cinema_Dia de l'espectador
As bestas
Dijous, 8 de desembre 19 h Antoine i Olga són una parella francesa que es va instal·lar fa temps en un llogaret de l'interior de Galícia. Allí porten una vida tranquil·la, encara que la seva convivència amb els vilatans no és tan idíl·lica com desitjarien. Un conflicte amb els seus veïns, els germans Anta, farà que la tensió creixi en el llogaret fins a aconseguir un punt de no retorn.
Títol original: As bestas Any: 2022 País: Espanya Direcció: Rodrigo Sorogoyen Guió: Isabel Peña, Rodrigo Sorogoyen Música: Olivier Arson Fotografia: Álex de Pablo Repartiment: Marina Foïs, Denis Ménochet, Luis Zahera, Diego Anido, Marie Colomb, Luisa Merelas, José Manuel Fernández y Blanco, Xavier Estévez, Gonzalo García, Federico Pérez
Durada: 137 min.
A partir de 12 anys
Preu: 3,90 €
Cinema
Hasta los huesos: Bones and All
Divendres, 9 de desembre 19 h
Dissabte, 10 de desembre 17.30 h
Diumenge, 11 de desembre 17.30 h Compte la història del primer amor entre Maren, una jove que està aprenent a sobreviure al marge de la societat, i Lee, un rodamon amb idees molt intenses que viu marginat. Quan es coneixen, s'uneixen en un viatge de mil milles que els porta per carreteres, passatges ocults i camins alterns als Estats Units de Ronald Reagan. Però malgrat els seus esforços, tots els camins condueixen als seus aterridors passats i a una última parada que determinarà si el seu amor pot sobreviure a la seva manera de ser.
Títol original: Bones and All Any: 2022 País: Itàlia Direcció: Luca Guadagnino Guió: Dave Kajganich. Novel·la: Camille DeAngelis Música: Trent Reznor, Atticus Ross Fotografia: Arseni Khachaturan Repartiment: Taylor Russell, Timothée Chalamet, Mark Rylance, Chloë Sevigny, Michael Stuhlbarg, André Holland, Jessica Harper, David Gordon Green, Francesca Scorsese, Jake Horowitz
Durada: 130 min.
A partir de 14 anys
Preu: 5 €
Cinema_Dia de l'espectador
La maternal
Dijous, 15 de desembre 20 h Carla té 14 anys i és una jove desafiadora i rebel. Viu en un vell restaurant de carretera als afores d'un poble amb la seva jove mare soltera mentre falta a classe i passa les hores amb el seu amic Efraín. Quan la treballadora social s'adona que està embarassada de cinc mesos, Carla ingressa en 'La Maternal', un centre per a mares menors d'edat on comparteix el seu dia a dia amb altres joves com ella. Juntes amb els seus bebès, s'enfrontaran a aquest nou món d'adults per al qual no hi ha hagut temps a preparar-se.
Títol original: La maternal Any: 2022 País: Espanya Direcció: Pilar Palomero Guió: Pilar Palomero Fotografía: Julián Elizalde Repartiment: Carla Quílez, Àngela Cervantes, Jordan Dumes, Pepe Lorente, Olga Hueso, Rubén Martínez, Gal-la Sabaté, Neus Pàmies
Durada: 122 min.
A partir de 12 anys
Preu: 3,90 €
Cinema
A todo tren 2: Sí, les ha pasado otra vez
Divendres, 16 desembre 2022 20:00h
Dissabte, 17 desembre 2022 17:30h
Diumenge, 18 desembre 2022 17:30h Fa un any Ricardo (Santiago Segura) i Felipe (Leo Harlem), encarregats de portar als nens a un campament, es van quedar fora del tren deixant als nens dins. Clara (Paz Vega) no es fia ja d'ells i decideix enguany portar als nens personalment amb ajuda de la seva amiga Susana (Paz Padilla). No obstant això, ara seran elles les que arran d'un accident se separin dels nens. Seqüela de "A todo tren. Destino Asturias".
Títol original: A todo tren 2: Sí, les ha pasado otra vez Any: 2022 País: Espanya Direcció: Inés de Lleó Guió: Santiago Segura, Marta González de Vega Fotografia: Javier Salmones Repartiment: Paz Vega, Paz Padilla, Santiago Segura, Leo Harlem, Luna Fulgencio, Sirena Segura, Alan Miranda, Eneko Otero, Florentino Fernández
Durada: 90 min. Apte per a tots els públics
Preu: 5 €
Cinema_Dia de l'espectador
Armageddon Time
Dijous, 22 de desembre 20 h Paul Graff porta una infància tranquil·la en els suburbis novaiorquesos. Al costat de Johnny, un company de classe exclòs pel seu color de pell, es dediquen a fer entremaliadures. Paul creu comptar amb la protecció de la seva mare, presidenta de l'associació de mares i pares d'alumnes, i del seu avi, amb el qual manté una molt bona relació. Però, després d'un incident, és enviat a una escola privada, el consell d'administració de la qual compta amb el pare de Donald Trump com un dels seus membres. L'elitisme i el racisme sense complexos amb el qual es troba canviaran dràsticament el seu món.
Títol original: Armageddon Time Any: 2022 País: Estats Units Direcció: James Gray Guió: James Gray Música: Chris Spelman Fotografia: Darius Khondji Repartiment: Michael Banks Repeta, Anne Hathaway, Jeremy Strong, Anthony Hopkins, Jaylin Webb, Ryan Sell, Marcia Jean Kurtz, Andrew Polk, Dane West, LaurenYaffe
Durada: 114 min.
A partir de 12 anys
Preu: 3,90 €
Cinema
Armageddon Time
Dvendres, 23 de desembre 20 h Paul Graff porta una infància tranquil·la en els suburbis novaiorquesos. Al costat de Johnny, un company de classe exclòs pel seu color de pell, es dediquen a fer entremaliadures. Paul creu comptar amb la protecció de la seva mare, presidenta de l'associació de mares i pares d'alumnes, i del seu avi, amb el qual manté una molt bona relació. Però, després d'un incident, és enviat a una escola privada, el consell d'administració de la qual compta amb el pare de Donald Trump com un dels seus membres. L'elitisme i el racisme sense complexos amb el qual es troba canviaran dràsticament el seu món.
Títol original: Armageddon Time Any: 2022 País: Estats Units Direcció: James Gray Guió: James Gray Música: Chris Spelman Fotografia: Darius Khondji Repartiment: Michael Banks Repeta, Anne Hathaway, Jeremy Strong, Anthony Hopkins, Jaylin Webb, Ryan Sell, Marcia Jean Kurtz, Andrew Polk, Dane West, LaurenYaffe
Durada: 114 min.
A partir de 12 anys
Preu: 5 €
Cinema_Dia de l'espectador
Mundo Extraño
Dijous, 29 de desembre 17 h Els llegendaris Clades són una família d'exploradors les diferències dels quals amenacen amb derrocar la seva última i més crucial missió.
Títol original: Strange World Any: 2022 País: Estats Units Direcció: Don Hall Guió: Qui Nguyen Música: Henry Jackman Fotografia: Animació Repartiment: Animació
Durada: 102 min.
Apte per a tots els públics
Preu: 3,90 €
Cinema
One Piece Film Red. VOSE
Dimecres, 28 de desembre 19.30 h Uta, la cantant número u del món, es disposa a fer el seu primer concert en directe enfront d'un públic format per pirates, marinis i tota classe de fans. Uta és considerada la cantant més volguda de tot el món. A pesar que sempre ha ocultat la seva identitat, es diu que la seva veu en cantar és tan meravellosa que sembla procedir de “una altra dimensió”. Ara, se celebrarà un concert en directe en el qual apareixerà en persona per primera vegada enfront del públic. La tan esperada veu que tothom vol sentir es disposa a ressonar mentre multitud de colorits pirates, marinis que no li lleven l'ull de damunt, els Pirates de Barrets de Palla de Luffy, qui se sent atret per la veu de Uta sense saber res, i tota classe de fans de Uta omplen el lloc. La història arrenca amb la impactant revelació que Uta és la filla de Shanks.
Títol original: One Piece Film Red Any: 2022 País: Japó Direcció: Gorô Taniguchi Guió: Tsutomu Kuwoira, Brooklyn El-Omar. Manga: Eiichiro Oda Fotografia: Animació, Ejian Changgao Repartiment: Animació
Durada: 115 min.
A partir de 8 anys
Preu: 5 €
Cinema
Mundo Extraño
Dimecres, 28 de desembre 17 h
Divendres, 30 de desembre 19 h Els llegendaris Clades són una família d'exploradors les diferències dels quals amenacen amb derrocar la seva última i més crucial missió.
Títol original: Strange World Any: 2022 País: Estats Units Direcció: Don Hall Guió: Qui Nguyen Música: Henry Jackman Fotografia: Animació Repartiment: Animació
Durada: 102 min.
Apte per a tots els públics
Preu: 5 €
A la web oficial trobareu més informació i avisos: